maandag 8 januari 2018

Een nieuw jaar.

 
 2018 alweer, voor iedereen die dit leest een heel GELUKKIG GEZOND en CREATIEF nieuwjaar gewenst.
In de zomer kwam ik bij Jeanneke deze quilt tegen ,wat vind ik hem leuk of haar want het is een echte vrouwen-quilt compleet met als afwerking geen binding maar gehaakt randje.

 
 Stempelen ,zo handig

 
 Een paar weken geleden begonnen omdat ik het echt niet kon laten liggen en ook omdat we met onze Bee een work-shop gingen doen om het haken van het randje onder de knie te krijgen.

 
 Nu is het haken van een randje voor de meeste handwerksters onder ons geen probleem, maar hoe ga je dat aanpakken bij een grote quilt, dat is nog niet zo simpel.

 
 Afgelopen Zaterdag gaf Jeanneke daar een work-shop in bij Quiltshop Leur in de vorm van een Mug Rug oftewel in het Nederlands onderzetter. Een heel duidelijke work-shop waarin in het klein alles aan de beurt kwam wat in de grote quilt toepasbaar is. Heel leuk voor iedereen die eens een andere afwerking voor een quilt wil en als je geen grote quilt wilt maken is het een leuk tussendoor project.

 
 Met onze Bee hadden we een hele gezellige en superverzorgde dag bij Quilt-shop Leur en Jeanneke.

 
 Na de Workshop nog even snuffelen in de winkel natuurlijk.
Kom ik daar het nieuwe boek van Lori Holt tegen ik had het al op haar blog gezien maar wist niet dat het bij  quiltshop Leur ook hadden.
Uit haar vorige boek Farm Girl Vintage heb ik voor kleinzoon Bowie een quiltje gemaakt.

 
Hier staan ook weer zulke leuke ideetjes in gecombineerd met cijfers en letters,dus in het nieuwe jaar komt het zeker van pas.

Groetjes Lia

4 opmerkingen:

Leonie zei

Wat een leuk idee, om een randje om een quilt te haken.

BezigeBijMirjam zei

Wat leuk allemaal Lia! Je hebt al een heel stuk gedaan.🤗

frameless mind zei

Een gehaakt randje rondom een quilt, dat zou ik ook nog wel eens willen doen. Lijkt me erg mooi en een beetje vintage. Daar hou ik wel van! Wat goed dat je er een workshop voor hebt kunnen volgen. Zo zal het zeker lukken bij de grote quilt!!
Mooi nieuw project om het jaar mee in te zetten!!
Groetjes, Liliane

Ineke zei

Leuk zo'n Mug-Rug, grappig ideetje om een randje er aan te haken. Vroeger heb ik het ooit geleerd met handwerklessen.
Liefs, Ineke