zondag 19 november 2017

blok van de maand en een blokkenmap

 
 Met de blok van de maand  Delilah van Jen Kingwell uitgebracht door Aljoni ui Schagen ben ik helemaal bij.
Drie maanden geleden begonnen.
Best wel moeilijk vind ik het om met stoffen die je krijgt toegestuurd een blok te maken ,maar ik heb nog een hele mand met Kaffe Fasset stoffen en stoffen die er op lijken en die worden hier samen gevoegd.
Daar moet ik nog aan toevoegen dat ik het best een gepuzzel vind want ik ben toch meer van de antiekerige en stoffige stofjes als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Voor mijn kleinkinderen heb ik wel quilts gemaakt met felle stofjes.

 
 Het facebook en blogverkeer is natuurlijk ook een beetje schuldig aan deze verslaving en net toen ik me had opgegeven voor de ene BOM kwam de andere op mijn pad, de Bring me Flowers ook van Jen Kingwell uitgebracht door Wietske van Bosche Quilts & Meer. Toen dacht is ,Oooo deze is toch ook wel heel leuk.

 
 De 6 blokjes zijn bijna af , nu zie ik weer dat het achtergrondstofje wel heel druk is, toch maar laten zitten???? TWIJFELGEVAL.

 
 Dit heeft helemaal niets te maken met felle stofjes en Jen Kingwell of mischien wel een beetje.
In een opruim bui kwam ik twee Crazy-blokken tegen,heel lang geleden gemaakt,en omdat ik een plan had om een blokken-map te maken om de voorbereide blokken van de BOM projecten in te doen besloot ik het te maken van deze twee blokken.
Bovenste foto de voorkant

 
 en dit is de achterkant.
Tien lagen hobbs erin en tule ertussen dan kun je beide kanten van de hobbs gebruiken. Karton van 2 mm achter de voor en achterkant om het wat stevig te houden. Lintje om het dicht te strikken en klaar was mijn blokkenmap.
Niet zo vlug als ik het nu schrijf ,het was toch nog een paar uurtjes werk.

 
Dan zit er een heel kleurig blokje in een stoffig gekeurde map.
Moet kunnen TOCH ????

Groetjes Lia

6 opmerkingen:

Ineke zei

De achtergrond past er helemaal bij hoor Lia, ik vind het erg mooi geworden. Ik maak ook altijd wat minder vrolijke blokken, toch probeer ik het nu wel te doen.
Mooie blokkenmap geworden!
Fijne zondag

conny's quilts en creaties zei

Leuke map is het geworden met de gevonden blokken. En die bloemenblokjes , ze stralen! Niks meer aan doen, die wat "drukkere" achtergrond is lekker speels, gewoon nog bij een ander blokje terug laten komen. groetjes, Conny

Annie Kingma zei

Hel mooie blokken
Creatief de blokken map.
Groetnis Annie

BezigeBijMirjam zei

Ik ben geloof ik ook meer van de stoffige stofjes. Alhoewel ik in de Dancing Dollies voor onze kleindochter toch ook fel gekleurde lapjes gebruik. Mooi blokkenboek heb je gemaakt. Persoonlijk vind ik de flowers leuker dan de Delilah. Maar ja. Je bent in ieder geval weer flink aan het patchen en zo.

Conny's-blog zei

Ik heb ook meer iets met stoffige kleurtjes. Maar wil ook wat kleuriger gaan werken. Maar je blokken zijn prachtig hoor en een mooie map zeg.........liefs.Conny

sanpiseth40 zei

The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog, I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density, which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
ตารางคะแนนบุนเดสลีกา