donderdag 17 augustus 2017

Lekker warm.

 
De avonden beginnen wat kouder te worden en dan heb ik weer zin om een paar draadjes te quilten.
 
 
  Deze hexagonnenquilt is bijna af. De rand nog en ik ga toch maar voor het quilten van  schuine streepjes. Ik zou graag weer eens een mooi verenpatroon quilten maar dat valt weg in de stof.Sonde van het werk. Wel heb ik iedere hexagon doorgequilt dat was soms wel wat draaiwerk onder het quilten maar ik vind het zo wel mooi geworden. De stofjes zijn van overhemden en oude slopen.

 
 Buiten bloeit de Datura ofwel Doornappel heel mooi.Al een paar weken genieten we van deze prachtige bloemen van de bijna 2 meter hoge plant en zitten nog een aantal knoppen in dus we hebben er nog een tijdje plezier van.Vooral in de avond geurt hij heerlijk.

 
 
Er kwam ook weer een punt voor de Dear Jane af.
Ik vind het weer heel leuk om de punten te maken,zeker ook omdat het een lekker afwisselend werkje is.Alle punten zijn anders,deze is een makkelijke maar er komen er een paar aan die heel bewerkelijk zijn. Helemaal niet erg,het houdt me van de straat zal ik maar zeggen.

Groetjes Lia.

5 opmerkingen:

Ineke zei

Vind de Datura zo'n mooie plant! Je punt ziet er erg mooi uit!

frameless mind zei

Wat een mooie hexagonquilt is dit!! En wat een mooi quiltwerk. Ik denk dat ik daar wat tegenop zou zien om al die hexjes apart te quilten maar het geeft wel een prachtig resultaat!!
Groetjes, Liliane

Hennie zei

Mooie quilt, je hebt al heel wat steekjes gezet, het eind is in zicht.
Groeten Hennie. Heerlijk zo'n lekker ruikende Datura op het terras.
Weer een stukje Jane klaar.

Marion van de Sande zei

Wat een mooie quilt wordt het Lia. Zou je mij kunnen vertellen hoe je die vormen erin hebt gekregen? Bij een aantal waar je nog niet gequilt hebt zie ik dat je waarschijnlijk gekrast hebt. Maar heb je een mal gebruikt of kun jij dat uit de losse hand? Ik ben bijna klaar met mijn eerste top, inderdaad ook een hexagon. En ik zit te dubben hoe ik die zal quilten (ook voor het eerst). Ik vind jouw patroon om te quilten wel mooi uitkomen.

Unknown zei

Prachtige kleuren, complimenten