woensdag 30 juli 2014

Dear Jane en een nieuwe restjes quilt.

 
 Het ene na het andere Dear Jane blokje komt tevoorschijn.

 
 En het voorbereiden ven sommige blokjes lijkt meer tijd te kosten dan het maken.

 
 De teller staat op 36 blokjes af en er zijn er nog 3 voorbereid.

 
 Lekker om te maken als we s'avonds in de tuin zitten of smiddags nu de Tour de France is afgelopen.

 
 En was het net even rustig met de projecten van dat wil ik ook

 
 toen viel mijn oog op het boek van Linda de Koenig met de mooiste scrap-quilts

 
 Deze had ik laatst bij Jookies in de winkel in Eibergen gezien en was er helemaal weg van.Lekker op de naaimachine kleine strookjes aan elkaar zetten,de blokjes  van 4 strookjes zijn maar 3,5 inch.

 
Ik dacht in de overigens heeel leuk winkeltje van Jookies laat ik maar voor de zekerheid vast zwarte stof meenemen want dat heb ik niet, dacht ik. Ja toen ik goed in mijn lapjes-voorraad ging kijken kwam ik nog meer zwarte stofjes tegen, lekker handig kunnen die ook in de quilt samen met nog heeeeel veel restjes.
Ja, ik kon het echt niet laten om vast een stapeltje blokjes te maken.

Groetjes Lia

10 opmerkingen:

carina zei

Wat een leuk boek heb je daar zeg! Kan me voorstellen dat je daarvoor gevallen bent! En die hexen pfff uit overhemden mooi zeg. Maak je ze kartonnetjes, plakken doorrijgen??

Martine zei

Wat een leuk patroon voor restjes. Ga ik onthouden.

Alie zei

Wat een mooie blokjes weer. Ze schiet al aardig op de DJ. En wat een mooie kleurtjes voor de scrapquilt

ria vogelzang zei

Dat zijn heel leuke blokjes! Leuk inderdaad voor allerlei restjes!
Dank je voor het leuke idee!
Groetjes, Ria.

Merian zei

Leuk idee voor restjes!!
groetjes merian

quiltsathome zei

Wat maak je mooie blokjes voor je Dear Jane. Een aantal herken ik ook want ik ben in maart ook aan de DJ begonnen en werk ook vanuit het midden.
En dat leuke boek heb ik ook, wat staan er toch weer mooie quilts in. Ach, er is te veel moois op dit gebied en te weinig tijd om het allemaal te maken. Maar we doen ons best, niet ?
Fijne dag, Patricia

marion zei

wat een prachtboek, dat ga ik onthouden. Je Dear Jane blokjes zijn mooi je gaat als een speer

Anoniem zei

Dat wordt weer een hele mooie machinale quilt Lia. Groetjes Dorien

carine zei

hei Lia, mooie Dear Jane blokjes en de rest mag er ook wezen je gaat zoals een speer , snel vooruit maar het mag gezien zijn proficiat groetjes Carine

Marjet zei

Marjet

Wat een prachtige quilt voor verwerking van stofjes. Is hier een patroon van?

Met vriendelijke groet,
Marjet Geurts

marjetgeurts@gmail.com