dinsdag 19 februari 2013

Poppenquiltje Februari.

 
 Dit is het poppenquiltje van de maand Februari gekozen door Kathleen Tracy uit haar boek The  Civil War Sewing Circle.Een heel bijzonder boek met o.a brieven verhalen en foto's van soldaten uit de Civil War.De kleine quiltjes die er in beschreven staan zijn gemaakt van reproductie stofjes uit die tijd.
Juist nu actueel omdat de beroemde Dear Jane quilt ook uit die tijd komt en deze quilt viert haar 150ste verjaardag.De quilt komt voor de eerste keer uit ,het Bennington museum in Vermont om op de Pour Lámour du fil een beurs in Nantes tentoongesteld te worden samen met nog 100 andere Dear Jane quilts.

 
 Twee blokjes heb ik vanmiddag gemaakt natuurlijk op mijn Singertje om een beetje in de stijl te blijven.Maar nu komt het,ik weet niet of ik het quiltje hetzelfde ga maken want ik vind  zo in kruisvorm de blokjes plaatsen niet zo geweldig.

 
 Zal ik er 6 maken en dan 2 naast elkaar en 3 onder elkaar of wordt het quiltje dan een beetje gewoontjes en maakt het originele model  het quiltje bijzonder.Ik weet het nog niet en het hoeft niet hetzelfde te worden natuurlijk.

 
Bij het quiltje van Januari had ik twee dezelfde lapjes bij elkaar geplaatst,weten jullie nog?Ja dat heb ik veranderd want niemand zag het natuurlijk maar ikzelf wel en ja het stoorde me vandaar.
Ik ga weer verder met nog een blokje.

Groetjes Lia

6 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Leuk word hij hoor, mooie kleurtjes

Groetjes
Wietske

mieke zei

Inderdaad, leuke blokken.
Maar het kruis is niet zo super.
Ik denk dat 4 - 6 of 8 blokken toch ook wel mooi is.
Succes.

Guusje, zei

Wat goed dat je dat blokje hebt verandert en wat een mooi nieuw quiltje ben je aan het maken. Als ik niet zoveel omhanden had zou ik ook mee doen lijkt me zo mooi een hele stapel kleine quiltjes.

ineke zei

Leuke blokjes en je kan er lekker mee spelen en het helemaal naar je eigen zin maken. Succes ermee en fijne avond. ineke

sylvia zei

toch maar veranderd.....;)
kan het me wel voorstellen, hoor, als het je stoort!
nee, die kruisvorm vind ik ook niet geweldig, er zijn leukere dingen te doen met dit blok!
groetjes, Sylvia

Jane in Cumbria zei

Wat maak je die blokjes toch keurig netjes met je Singertje! Ik kan me helemaal voorstellen dat je die kruisvorm niet zo mooi vindt. Maar als je meer blokjes hebt kun je er mooi mee spelen en iets maken wat je zelf aanstaat.