maandag 6 augustus 2012

Haastige spoed............


 Bijna zit de mandjes-quilt in elkaar maar nu heb ik verkeerd geteld.Dacht ik dat ik 48 hoekpunten klaar had zijn het er maar 44.
Niet zo erg die 4 zijn zo weer bijgemaakt maar mijn lijmstift is op en dat is zo handig,patroontje tekenen op freezerpaper, strijken op de stof en omplakken met de beroemde lijmstift.Dan applikeren op de ondergrond.Ik kwam er gisteren achter en ja dan is mijn favoriete quiltwinkel dicht.
Dan de randjes maar omrijgen wat echt veel meer tijd vraagt.Nou verslaafd aan de lijmpen het moet niet gekker worden.

Hierboven mijn trouwe hulpje voor de applikatiespeldjes.
Met een beetje geluk komt de quilt vandaag af en volgen deze week natuurlijk de foto's.

Hebben jullie gisteren ook zomergasten gekeken?
Schrijfter en sociologe Jolande Withuis was te gast en aanvankelijk was het een heel boeiende uitzending maar al snel werd me duidelijk dat het helemaal niet goed met haar ging,dat hebben de meeste mensen die gekeken hebben wel gezien,hevig transpirerend en zich steeds ongemakkelijk voelend bleek dat ze een migraine-aanval kreeg.De uitzending werd   afgebroken en de keuzefilm werd vervroegd ingezet.Ik ben wel benieuwd of het nu wat beter met haar gaat en hoop dat de gesprekken nog een vervolg krijgen.
Nou dat was het weer.

Groetjes Lia

6 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ahhhh, gelukkig dat dit soort dingen jou ook overkomen. Nou hoop ik maar dat de lijm er in je favoriete winkeltje is morgen want wij hebben de zaak aardig geplunderd hoor vorige week......

doe je ze daar de groetjes?

Sterkte met nog even erbij maken

groetjes

Wietske

Anoniem zei

Jammer dat je lijmstift op is. Ik gebruik altijd een gewone uitwasbare "kinderlijm", zoals die van de Hema. Ik heb de punt van een goedkoop vulpotlood in de opening gedaan zodat je kleine stipjes lijm kunt zetten. Het is maar een tip ......... Succes met het afmaken van de quilt.

Vlijtige Handjes zei

Jammer dat we geen buren zijn want ik heb nog wat vullingen liggen. Frederike wordt gepatcht dus vandaar. Wat een enige muis en die hoeken zou mij ook zomaar kunnen gebeuren. 4 is gelukkig niet veel en weer hele leuke blokken. De blokken van je man trouwens ook :)
Groetjes Anita

Frederika zei

Wat een leuke speldenmuis. (Ik kan trouwens je andere bericht niet openen, die je vandaag geplaatst hebt) Ik was erg nieuwsgierig want het ziet er zo leuk uit.
Groetjes Frederika

Lida zei

Gebeurt mij ook altijd, dus voortaan neem ik direct nieuwe stiften mee zodra ik aan de laatste begin! Wat een schattige muis is dat!Zoiets is wel heel erg leuk om te maken!
Groetjes
Lida

ineke zei

Gelukkig dat het toch nog goed is gekomen,altijd jammer als je goed op dreef bent en iets mist. Leuk muisje heb je daar, ja die mag wel binnen in het huis. Groetjes ineke