maandag 19 maart 2012

Doorquilten van de Sue Daley quilt.


 Helaas geen foto's van de Regiodag.Waarom niet,nou ik was even geveld door een kleine virus dus moest ik even thuis blijven om het uit te vieren zoals gezegd wordt.Wie verzint zoiets want het er is niets te vieren .
Maar dat is gelukkig over en we gaan weer gezond [hoop ik] verder.
Er wordt iedere dag gequilt aan de Sue Daley-quilt en wel iedere dag 5 draadjes.Als de 5 draadjes op zijn dan doe ik vast 5 draadjes in de naaldjes voor de volgende dag.Dat doe ik al jaren en het werkt voor mij perfect.Het middenstuk is af maar ik denk dat ik het middenstuk nog ga rasteren.


 Ik quilt alle kleine blokjes door zoals hierboven om het motiefje, dan de cirkel,dan net om de cirkel in het donkere lapje en tenslotte een kwart inch van de rand.


De geaplikeerde grote blokken heb ik gerasterd.De bovenstaande blok is bijna af.
De 5 draadjes liggen klaar en omdat de strijk net gedaan is en het huis gepoetst ga ik lekker in het zonnetje in de serre quilten.

Groetjes Lia

10 opmerkingen:

Lida zei

Wat wordt hij mooi! Je bent een echte doordouwer met je vijf draadjes, maar het werkt wel! Groetjes en geniet van de zon,
Lida

Supergoof zei

Lijkt me een heel goed systeem! je quilt is een plaatje!

Merian zei

Ziet er goed uit.
Is wel een idee om elke keer je draadjes al klaar te leggen.

groetjes Merian

Christel zei

Ik neem het me altijd voor, die vijf draadjes maar het komt er dan toch niet van. Je quilt is erg mooi. groetjes.

conny's quilts en creaties zei

Wat ziet je quiltwerk er al mooi uit! Wat slim om dat zo aan te pakken met die vijf draadjes...misschien moet ik dat ook maar doen om mijn UFO's ooit nog weg te werken!

Ineke zei

Wat mooi! Je quilt en je quilt-steekjes. En wat een slim idee om elke keer 5 draadjes te quilten, zo komt het zeker gauw af.

mieke zei

Het is een mooie quilt.
Inderdaad een idee, van die draadjes.
Ik heb zitten racen voor mijn OW, zodat hij mee kon naar LoZ, daarna ben ik nog niet verder gegaan met het doorquilten!!

ineke zei

He wat vervelend nou, gelukkig dat je weer opknapt. Zit vol bewondering naar je quilt te kijken(ben zelf met de vierde rand bezig).Wat wordt het mooi doorgequilt. Ik vind dat nog wel lastig hoor bij zo'n quilt, maar bij mijn DJ is het ook gelukt dus.
Jij bent in ieder geval al goed op weg (wat een goede tip met je draadjes)veel plezier verder. groetjes ineke

Guusje, zei

Wat is hij prachtig je Sue daley en door het quilten wprdt hij nog mooier.

Hennie zei

Wat een goed idee, misschien ook iets voor mij.
Wat wordt hij prachtig ! ! !

Groetjes Hennie.