vrijdag 23 september 2011

Restverwerking.

 Van mijn restjes stof snijd ik altijd stroken ,die doe ik in een mand.Ik heb een mand lichte en een mand donkere stroken.Dan ga ik blokken maken  zoals jullie zien een kant donker een kant licht.Ik had  80 blokken aan elkaar en gelegd volgens de bovenste foto,maar was er niet tevreden over.Ik twijfelde of ik er nog mee door zou gaan .Nu had ik al eens een quilt gemaakt volgens onderste foto,die kreeg een vriendin van onze jongste DS en dat patroon vind ik veel mooier dan de bovenste foto.Maar ja twee keer dezelfde quilt maken.Toch kies ik daarvoor dus de 80 blokken zijn uitgehaald en er zijn er nog 20 bijgemaakt.
 Het is niet zo dat ik al die bloken de afgelopen weken maakte,dat is toch werk  van jaren dat gaat de kast in en als ik zin heb begin ik weer.Het leuke van dit soort quilts is je hoeft er niet zuinig op te zijn ,ze gaan mee op naar het strand,het park voor een picknik enz een echte gebruiks-quilt.Als ik zin heb zet ik hem in elkaar en quilt hem een beetje grof door.Jullie zien hem wel als hij af is.
En dan hebben we hier lapje 20.
Fijne dag en de groetjes van Lia

4 opmerkingen:

mieke zei

Weer een leuk klapje.

En inderdaad, de 2-de foto is mooier dan de eerste.
Het is wel een leuk idee.
Hoe breed maak jij de lapjes.
En hoe groot is bij jou een restlapje ?

grtjs Mieke

Wilma zei

Hoi Lia, ik vind de tweede foto ook mooier! Wat een idee om je resten meteen te snijden, zal mijn resten dozen is te voorschijn halen ;-) fijn weekend!
Groetjes, Wilma

Lida zei

Ja dat is een echte gebruiksquilt, die zijn eigenlijk de beste weet je dat, worden een levenlang echt gebruikt en hebben daarna zoveel herinneringen eraan kleven, die doet niemand meer weg! Fijn weekend,
Lida

P.S. Mooi lapje!

carine zei

Het is prachtig , zou dit ook moeten doen, want mijn stofrollen blijven onaangeroerd omdat ze soms niet dat tikkeltje juiste kleur of tekening hebben voor de uitgekozen quilt. In ieder geval is je quilt en je lapje een waar festijn voor mijn ogen. Dank je wel om het te tonen! Nog veel succes met alles wat je onderneemt. Groetjes uit het Brugse Carine-patchworkstar.