zaterdag 24 september 2011

Een lesje restverwerking.

 Ik kreeg wat vragen over de restlapjes,hierboven is dat wat ik onder restjes versta kjeine of wat grotere zoals het hele donkere D en W stofje daar doe ik verder niets mee net te klein voor mijn gevoel
 Daar snijd ik dan deze reepjes van van ongeveer 1 inch tot 2,5 inch breed en alles wat daar tussen zit het komt niet zo nauw als de reepjes maar recht zijn.De lengte wordt net zo lang als je wilt of de lengte van het lapje.Het kleinste rode stofje is maar 1,5 inch breed en 2,5 inch lang,maar heel handig voor het laatste hoekje ,want dat is net groot genoeg.
 Dit is de mand waar de donkere stofjes in gaan
 En hierin zitten de lichte strookjes.
Hier is lapje 21.
Iedereen een prettige zonnige dag.
Groetjes Lia

4 opmerkingen:

mieke zei

Dank je wel voor de uitleg.
Je gaat dan de lapjes van boven naar onder of van onder naar boven aan elkaar zetten en dan ga je er een vierkant van snijden ?!?!

gr Mieke

Lida zei

Ziet er heel verstandig en netjes uit, ik heb laden vol die hiervoor in aanmerking komen, dus wie weet!
Mooie lapje weer! Groetjes
Lida

marion zei

Dit is me helemaal duidelijk nu , mar hoe mak je er dan een blok van. Of is dat een hele domme vraag.........

carine zei

Mooie gedaan, ook mijn laden puilen uit, maar zo netjes gesorteerd is het niet ! Vind het weer een kleurvol lapje. Groetjes uit Brugge Carine