donderdag 15 september 2011

Felle kleurtjes.

 Hoewel ik meestal met rozenstofjes civalwar en bescheiden kleuren werk,houd ik toch ook wel van de stoffen van Kaffe Fasse en zo ben ik een aantal jaren geleden alweer,toen het boek Material Obsesion uitkwam,deze quilt begonnen.Hij is met de naaimachine gemaakt de paarse cirkels met de hand geaplikeerd en de dresden plate,zo heet het patroon,is op een ondergrond van wit met een lila nopje ook weer geaplikeerd.
 Omdat er nog zoveel projecten liggen en ik echt zin in het quilten heb ben ik deze ook aan het afmaken,nog drie cirkels en de buitenranden quilten.De dresden plates worden stuk voor stuk gequilt en de lichte stof gerasterd.Hij is voor op het logeerbed,dat wordt een vrolijke kamer.

Lapje 12 een stukje uit een oude feed-sack uit de jaren 30.
Groetjes Lia

8 opmerkingen:

Anna zei

Ik vind 'm hartstikke mooi geworden Lia! Dat doet mij eraan denken dat ik deze quilt ook nog heb liggen maar dan in steenrode CW stofjes. Zal 'm toch eens opsnorren. Ooooh...eigenlijk moet ik geen blogjes lezen. Dan word ik niet aan al die UFO's herinnerd!

Lida zei

Eerst je lapje, is weer lekker vrolijk en leuk bij al die je al hebt!
Dan je schitterende quilt, ik ben dus helemaal geen Kaffe Fasset fan, ik vind het allemaal veel te druk, maar op deze manier op een effen ondergrond wordt het opeens heel anders, vind ik dus mooi! Gauw afmaken maar! Groetjes
Lida

carine zei

vrolijke noot tussen je andere lapjes en ook een mooie dresden-quilt! proficiat!

Vlijtige Handjes zei

Een leuk lapje maar de kleuren van de quilt zijn super.

Miranda zei

Een plaatje!

mieke zei

Leuk zo'n oud lapje.

En heel apart de quilt.

Guusje, zei

Wat een mooie en vrolijke quilt mooie stoffen ik hou er ook wel van en het oude stofje helemaal geweldig.

Dorien zei

Mooie quilt geworden Lia. Wil hem graag in het echie zien. Groetjes Dorien