zaterdag 12 maart 2011

Soeprecept.

Hallo Allemaal.
Hier volgt het recept van de soep voor alle deelnemers van het Dotty-weekend en natuurlijk ook voor alle andere lezers.

Het is voor een grote pan broccoli-soep.Het is een 4 liter pan
Fruit een ui en een bolletje knoflook met boter licht aan,flink wat kerriepoeder toevoegen.
Dit niet te hard laten fruiten want dan wordt de kerriepoeder donker en bitter van smaak.Laurier blaadje erbij.
Als je het lekker vindt een scheut witte wijn,en dit even doorkoken.
Ik heb voor een grote pan anderhalve kilo broccoli gebruikt,deze wassen en in stukken snijden en in de pan doen wat water erbij en alles gaar laten worden.Kruidenbouillonblokjes erbij,6stuks doe ik altijd,maar dat moet je even uitproberen.
Als het gaar is in de blender of staafmixer erdoor, het laurierblaadje eruit vissen.wat aanleggen met water tot de pan vol is .
Je kunt naar smaak room toevoegen maar dat doe ik bijna nooit,vanwege de calorieen.
Je hebt nu een heel gezonde vegetarische soep.
Ik maak hem ook met courgettes op dezelfde manier,dan neem ik 6 courgettes voor een volle pan soep.
Een lekker stokbroodje erbij en smullen maar.
De helft van de pan soep doe ik in een bak in de vriezer,voor een later tijdstip of onverwachte gasten,dat is altijd een succes.
Eet smakelijk.Groetjes Lia

3 opmerkingen:

Shirley zei

Ah lekker, ik had al broccoli in huis gehaald (maar een halve kilo volgens mij), en halfvolle kookroom (15%) voor het geval dat, ha, ik ga hem morgen (zondag) maken! dank je wel!

carine zei

Wat leuk zeg , dat je dit met ons wilt delen, hartelijke dank. Zal hem zeker maken. Kon niet meet naar het Dotty-weekend , jammer maar de volgende keer zeker van de partij! Nog een leuk en zonnig weekend gewenst; Groetjes Carine uit Brugge

mieke zei

Dank je wel,
Vanavond hebben we eters en wat eten wij ?? ja zeker, broccolo soep.
gr Mieke