maandag 30 maart 2020

BIJNA af.

 
 BIJNA af ,de Foep en 't Vogelhoedje ontwerp van Supergoof-Quilts.

 
 Jaren geleden begonnen naar aanleiding van een workshop en met tussenpozen aan gewerkt.
Omdat ik quilts aan het afmaken ben was deze toch echt wel aan de beurt.
Het is zo leuk om met al die verschillende technieken bezig te zijn dat ik echt niet snap dat ik hem niet eerder afmaakte.
Maar nu dan toch bijna af, er moet nog een rand met kantjes aangezet worden.
Die ligt al helemaal af en kan er vanavond aangezet worden.


 
 Ik vond alles leuk om te doen behalve [ik durf het bijna niet te zeggen]het borduren van de snaveltjes, pootjes ,snorharen enz.
Ik vind het prachtig om te zien maar zelf ben ik er niet zo goed in.
Maar ik heb toch mijn best gedaan om er iets van te maken.



 
 De letters was ook nog een dingetje .Ik festoneerde de letters eerst op de ruitjes stof, maar kwam toen de letters al klaar waren een ander stofje tegen dat ik er beter bij vond passen.
Toen sloeg de twijfel toe en nadat ik het op facebook en instagram had gepost  en heel veel verschillend advies kreeg besloot ik toch om het te veranderen, opnieuw te maken dus.

 
 Het wordt uiteindelik een quilt met een klein verhaal ,want in de zoektocht naar kantjes en bandjes kwam ik in de kast nog enkele lakentjes tegen die mijn Moeder geborduurd heeft toen wij ,mijn broers en ik, geboren werden.
We hebben er alle 4 onder gelegen en toen ik in 1981 onze eerste zoon kregen gaf ze de lakentjes aan mij.

 
 Nu 39 jaar later mogen ze in deze quilt omdat ze er zo mooi bij passen.

 
Zo fijn dat er weer bijna een quilt af is en ik denk dat ik heel snel aan het doorquilten begin want de vulling en achterkant liggen al klaar.

Heel veel groetjes Lia.

5 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Oh wat een mooie kantjes met een lief verhaal. Hoop hem binnenkort eens in het echt te mogen bewonderen.
Veel plezier met de afwerking van deze leuke Foep.
Tussen ons gezegd ik vind borduren ook niet zo leuk !!
Groetjes en blijf gezond
Bernadette

frameless mind zei

Wat hebben we toch een heerlijke hobby. Zelfs verplicht binnenblijven lijkt zo minder erg te zijn -:))
Het was zeker een goeie beslissing om de letters opnieuw te maken. Op de groene achtergrond is het leuker!! Wat zijn ze toch schattig die oude borduurwerkjes. Fijn dat je ze zo hebt kunnen verwerken.
Ik las bij mij dat je ook aan de cover quilt van Quiltmania bent begonnen. Daar ben ik nu wel héél nieuwsgierig naar -:)).
Groetjes, Liliane

miekequilt zei

Wat een leuke quilt. En wat enig dat je die oude lakentjes vond. Ze passen er goed bij.
Fijne Pasen.

Aqur Printing Jakarta zei

The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin wish you deign to visit my website, thank you :)

wilma oud zei

Wat goed van jou, bijna klaar en dan heeft die nog een verhaal ook. Ik begrijp dat je sommige leuke dingen laat liggen, uit eigen ervaring, omdat er weer wat anders, ook leuk en nieuw op je pad kwam, tenminste, zo gaat dat bij mij. Succes verder. Groetjes Wilma