zondag 16 december 2018

Een nieuwe poging.

 
 Deze week heb ik haar weer gevonden ,een beetje weggemoffeld onder in een mandje met de punten die ik afheb erbij.
Ruim een jaar niets aan gedaan, andere dingen waren leuker en gingen voor.
Maar nu heb ik de Dear Jane een beetje gestreken en in het zicht gehangen, dat heeft geholpen want gisteren heb ik weer een punt voorbereid en gemaakt.

 
 Deze punten had ik al.

 
 De Dear Jane heeft een verhaal wat  ik al vaker heb verteld.

 
 Toen mijn zwarte Dear Jane die ik heb gemaakt in 2000-2002 uitgezocht was om op de grote Dear Jane tentoonstelling te hangen in Nantes zei ik heel overtuigend tegen mijn man dat ik de quilt nog eens zou maken maar dan helemaal en in de kleuren van de echte Dear Jane.
Dat was in 2013,meteen aan deze begonnen en met tussenpozen aan gewerkt want het hele middenstuk is af alle 169 blokjes zitten aan elkaar.

 
 Nu de punten nog, bovenstaande is van gisteren, maar dat zijn er nog 39 en 4 hoekpunten. Er zijn er 13 af.

 
Hier is een gedeelte van de eerste Dear Jane. Ik maakte toen niet alle blokjes,maar 120 en zeker niet alle punten die ik te moeilijk vond vulde ik op met punten van de stof die ik gebruikte.
Maar goed het begin is weer gemaakt en laat ik maar starten met iedere week 1 of 2 punten ,wie weet komt de Dear Jane in 2019 af.

Fijne Zondag Groetjes Lia

10 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Zeker af maken zo mooi.........liefs.Conny

Hennie zei

Prachtig Lia, ik moet mijn Jane ook weer eens uit de mand halen, hij moet nog gedubbeld en gequilt worden.

Fijne zondag Hennie.

Ineke zei

Wat een prachtige quilt wordt het, trouwens de "oude"ziet er ook geweldig uit!
En het komt vast af!

quiltingmieke zei

Piep goh wat goed van je.. zou zo maar eens een voornemen voor 2019 kunnen worden, alleen ik moet ook nog heel veel blokken... knuf

Annie Kingma zei

Echt mooi de D J quilts, zo wel de eerste en waar je nu aan werkt.
Een hele eer je quilt op een tentoonstelling.
Groetnis Annie

Lida zei

Oh dat wordt vast een schitterende quilt en wat jammer dat hij zo lang moest wachten, maar ja ik heb hier hetzelfde met een paar quilts, dus ik mag niets zeggen! Succes in 2019, gaat ja vast lukken! Groetjes, Lida

BezigeBijMirjam zei

Goed voornemen Lia! Zonde om deze Dear Jane niet af te maken. Ik ben 4 jaar geleden aan deze quilt begonnen. Af en toe een paar blokjes. Erg leuk om te doen, maar er is zoveel leuk, dus werk ik aan zoveel projecten.😉🤗

Merian zei

Jou kennende, komt hij zeker af volgend jaar.
Hij is zo mooi!
groetjes Merian

miekequilt zei

Hij wordt prachtig. Leuk om aan een bestaand patroon je eigen draai te geven.

الرحمه للتنظيف zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.