vrijdag 31 augustus 2018

Nog een baby-quiltje.

 
 Jazeker ,eind September wordt ons vierde kleinkind verwacht bij onze jongste zoon en zijn vriendin.
Zoo spannend en leuk.
Dus ook voor hun kleine wondertje ben ik een quiltje aan het maken.
Hierboven een paar blokjes uit de boeken Spelling Bee en Farm Girl Vintage van Lori Holt.
Ik heb er 20 uitgezocht en gemaakt op de naaimachine.
Dat ging erg vlot moet ik zeggen want het staat zo duidelijk beschreven in haar boeken .Het snijden van de stofjes is eigenlijk het meeste werk.

 
 Gisteren heb ik het quiltje zover in elkaar gezet en nu nog een paar randjes eromheen ,dan sandwichen en quilten.Ik hoop dat ik het op tijd afkrijg want ik wil het quiltje het liefst met de hand doorquilten.
Was dan ook wat eerder begonnen hoor ik jullie zeggen, JAAAA dat was ik ook maar een ontsteking aan mijn been gooide roet in het eten .Ik was wekenlang aan de bank gekluisterd en kon helaas niet achter mijn naaimachine. Gelukkig is het bijna weg en heb ik deze week heel veel kunnen doen aan het baby-quiltje.

 
Zaterdag had ik nog een gezellig dagje uit met een quilt-vriendin, samen naar Quiltshop Leur waar het open dag was.
Twee neutrale lappen gekocht en een stempeltje bij Jeanneke.

 
Ook nog panneltjes en mooie stofjes uit de nieuwe serie van Di Ford.
Het was een hele gezellige dag en dat was nou net wat ik even nodig had na al die weken thuis. De zin in quilten was ook ver te zoeken en is nu weer een beetje aan het terugkomen

.GELUKKIG MAAR.


Groetjes Lia

9 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Schattig kuiltje word dat zeg.
Leuke nieuwe stofje heb je gekocht ook............liefs.conny

Conny's-blog zei

Schattig kuiltje word dat zeg.
Leuke nieuwe stofje heb je gekocht ook............liefs.conny

Marguerite zei

Wat een super lief quiltje gaat dit worden.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

We spraken elkaar vorige week.Superleuk nieuws he van je nieuwe kleinkind.
Geniet er van en het quiltje wordt prachtig
groetjes
Wietske

Ineke zei

Spannende tijden, wachten op jullie kleinkind. Wat een schattig quiltje, mooie kleurtjes ook. Gaat je vast lukken, het door-quilten, iedere dag wat draadjes en voordat je het weet is het af. Mooie stofjes heb je aangeschaft, van de week ook naar 2 quiltwinkels geweest, daar wat neutrale stofjes gehaald, zo mooi!
Fijne week

Guusje, zei

Awat een mooi quiltje is het zo vrolijk. Spannend hoor. Je aankopen zijn ook erg mooi.

Merian zei

Dat wordt weer een mooie quilt voor je kleinkind.
Fijn dat met je been weer beter gaat.
Succes met doorquilten en op het wachten van je kleinkind.

groetjes Merian

mieke zei

Lang geleden dat ik even kwam neuzen !
Het gaat goed bij jullie in baby land , gezellig en spannend .
Het quiltje gaat ook weer heel leuk worden.
In november ook weer naar Marjolein ?
groetjes Mieke .

betty prins zei

Wat een lief baby quilten.. nog even hard doorwerken, gelukkig is het niet zo groot..