zondag 13 mei 2018

Weer een UFO gevonden.

 
 Er wordt hier niet zoveel aan handwerken gedaan de laatste weken, wel meestal s avonds een paar uurtjes, maar overdag gaat veel tijd zitten in onze volkstuin.
Maar er zijn wel 4 randen met hexagonnen op de  Brinton Hall-quilt geaplikeerd.

 
 Ik zet maar een paar detail-foto"s neer want de foto van de hele quilt komen niet zo goed over.

 
 Weer een stapje verder.
De blauw met bruine stippeltjes stof lag klaar voor een ander project dat ik toch maar niet ga maken ,dus komt het nu mooi van pas.

 
 Deze stof vind ik zo mooi

 
 en hier natuurlijk een stukje van mijn lievelings-stof.

 
 Nu de volgende rij en daar zit een probleempje. Het is een geapplikeerd blokje en ik denk dat ik de puntjes niet zo mooi strak zal krijgen, het zijn namelijk niet zo"n grote stukjes.
Dus denk ik erover om het zelf te tekenen en te patchen  of een ander blokje te zoeken.
Het hexagonnen blokje dat ook in de volgende rij komt is natuurlijk geen probleem.

 
 Ik zag deze week dat er weer een prachtig Boutis-boek is uitgekomen.Dan begint het toch weer te kriebelen om dat ook weer eens te doen.
Jaren geleden maakte ik naar aanleiding van een cursus het bovenstaande werkje.

 
 Ik vond een doos met allerlei Boutis spulletjes, een lap baptist, speciale naalden ,wit quiltgaren en katoen garen om op te vullen.
De doos stond niet eens op mijn handwerk-kamer maar bovenop een boekenkast in de logeerkamer. Ik was echt een beetje vergeten wat erin zat.

 
Ik kan het zo weer oppakken want er zit ook een werkje in waar ik al mee begonnen was. Het ziet er wel heel smoezelig uit maar dat schijnt zo te horen met Boutis ,als je mee bezig bent gaat het lapje zo vaak door je vingers.Het is namelijk nogal een ding om de draadjes erdoor te trekken.
Met een flinke wasbeurt wordt het lapje weer hagelwit.

Iedereen een fijne Zondag, Groetjes Lia

7 opmerkingen:

Ieke78 zei

Leuke kleuren gebruik je. Voor de sterrenblokjes zou je ze natuurlijk gewoon kunnen patchen en dan vervolgens met een rilletje als rondje in een vierkant zetten. Misschien niet helemaal duidelijk, maar als je Googelt op Petra Prins Mysterie Quiltmania, dan legt ze het in één van de video’s erg goed uit. En deze methode kan je gebruiken voor elk formaat cirkels

BezigeBijMirjam zei

Toch weer heel wat gedaan aan jouw quilt, naast het moestuinieren. Ja, leuke techniek hè, Boutis. Fijne zondag!🤗

Mrs. Sutherland zei

Wat een gezellig blogje! Wat is je quilt leuk aan het worden! Zulke mooie, lieve stofjes zitten erin, super! Wat de volgende rij betreft met die scherpe puntjes kun je de punjes toch ook gewoon maken met behulp van luierinleg? Krijg je ze superstrak! En dan dat Boutis: volgens mij heb je het in de vingers als ik zo je werkje van lang geleden zie. Gauw mee verder, want het is prachtig!
Als dit je UFO's zijn dan valt het reuze mee hoor!
Fijne dag en groet, Mar

Nathalie zei

Hoi Lia, ik heb de brinton hall ook gemaakt, je kunt op mijn blog (tovernaald) even nakijken hoe ik het gedaan heb. Ik had een foto van de originele quilt en daarin werd ook niet geappliqueerd. Ik heb er een sterretje van gemaakt, kijk maar even!

Ineke zei

Wat mooi je quilt met de mooie hexagonnen. Succes met het zoeken naar iets andere blokken. En Boutis lijkt me zo moeilijk, knap hoor, dat je het kan!!!
Fijne week

Lida zei

Wat jammer dat dat is blijven liggen, helemaal de moeite waard om af te maken! Geniet van al je steekjes, groetjes
Lida

Merian zei

Wauw Mooi hoor! Gauw helemaal afmaken.