vrijdag 3 februari 2017

Quilt op Vrijdag.

 
 Deze quilt ligt al lang en echt al heel lang in de kast.
Het is een top gemaakt op de naaimachine met batikstofjes gekocht alwel zeker 15 jaar geleden bij De Haan en Wagemakers in Amsterdam.

 
 Het patroon komt uit de Quilters News Letter Magazine en was een patroon van een Nederlandse Quiltster .Ergens moet het tijdschrift nog liggen en als ik het vind vermeld ik het nog. De quilt was afgebeeld in rood-tinten.

 
 De blokjes zijn  gestikt op een ondergrond van papier, architecten-papier werd het genoemd en werkte echt heel fijn.

 
 Ik heb hem tevoorschijn gehaald omdat ik niets door te quilten  heb ,want na de Stonefield was ik het doorquilten even beu.

 
 Ik vind dat deze het onderhand wel verdiend om een echte quilt te worden want hij wordt altijd onder op de stapel gelegd. Er zijn altijd quilts die voorrang hebben.

 
Nu ik er foto's van heb gemaakt zie ik dat het wel een hele mooie top is en heb er weer zin in om de eerste quiltsteekjes te zetten.
De vulling heb ik al ,nu nog een mooie achterkant.

Groetjes Lia.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel mooi om te zien,ik ben dol op blauw en rood en wissel altijd de quilts in de winter(rood) en in de zomer (blauw).

Succes met doorpitten een heerlijk weekje bij deze temperatuur nog niet te warm.

Gr .An.

BezigeBijMirjam zei

Deze quilt is zeker erg mooi Lia, en ook zeker de moeite waard om te worden gequilt. Veel plezier en succes! Fijn weekend!

Annie Kingma zei

Wat een mooi quilt, word nog mooier van door [itten
Fijn weekeinde Groetnis Annie

Ineke zei

Wat een prachtige quilt, die hoort zeker doorgequilt te worden!
Fijn weekend

Régine zei

Het is absoluut een prachtige quilt! Ik vind hem heel mooi van kleur en stoffen, daar ga je vast weer met plezier veel steekjes in zetten.
Fijn weekend! Régine

Annelies zei

Prachtig, moet je echt mee doorgaan. Succes !

marga zei

De quilt is ook mooi ook na 15 jaar.
Veel succes met het door quilten.
Groeten
Marga

Annelein zei

Wat een mooie top!!! Veel plezier met het doorquilten...

Floor zei

Zou toch zonde zijn om zo'n mooie quilt in de kast te laten liggen.
Er zit heel wat werk in zo te zien.
Veel plezier met doorquilten.
Groetjes,
Floor

Frederika zei

Wat een supermooie top. Die verdient het wel om afgemaakt te worden.
Veel plezier met doorquilten

Hennie zei

Deze top is je aandacht zeker weer waard, prachtig .
Veel quilt plezier.

Fijn weekend Hennie.