dinsdag 6 december 2016

Kerstquilt.

 
 Zo ,6 december tijd om de kerst-logcabin op tafel te leggen. Alweer een paar jaar oud en gemaakt op de naaimachine.

 
 Wat raar is aan deze quilt, eigenlijk was hij rood wit, maar na de laatste wasbeurt zijn sommige stroken roze gekleurd.

 
 Geen vlekken in de quilt zoals toch meestal gebeurt als de stof doorloopt. Sommige stoffen zijn roze geworden, heel vreemd maar niet storend. Wie het niet weet denkt dat het zo hoort.

 
 Afgewerkt met dat leuke zig zag band. 

 
Zo het begin is gemaakt. Ik ga de zolder op om nog meer kerst te zoeken.

Fijne dag Groetjes Lia.

5 opmerkingen:

Marja Rijnsburger zei

Wat een prachtige kerstquilt.
Fijne dag.
Groetjes Marja
🎄🎄🎄

conny's quilts en creaties zei

Leuk om elk jaar de kerstschatten weer tevoorschijn te halen. Mooi die log cabin quilt.
groetjes, Conny

Nathalie zei

Hoi Lia, wat een leukerd! Dat een hele stof verkleurd had ik ook met mijn trips around the world. Alleen de achtergrondstof had toen de kleurstof van andere stoffen opgenomen, er zaten ook meerdere lichte stofjes in de quilt die de kleurstof niet hadden opgepikt. Mijn idee is sindsdien dat het dus ook erg aan afwerking (?) vanuit de fabriek ligt of je stof kleur opneemt. Balen is het wel, maar maakt de quilt niet minder leuk hoor!

Ineke zei

Dit is toch wel een heel mooie kerst-quilt!

BezigeBijMirjam zei

Leuk, ik herken hem van de show and tell.