vrijdag 13 november 2015

Quilt op Vrijdag deel 7.

 
 Deze quilt maakte ik voor mijn Moeder haar 75 ste verjaardag,alweer 12 jaar geleden.
Heel blij was ze ermee maar na een jaar merkte ik dat hij nog steeds ongebruikt op een tafeltje bij haar stoel lag.
Ik zei dan :Het is wel de bedoeling dat de quilt gebruikt wordt , dat je er lekker onder gaat liggen als je een middagdutje doet. Of vind je hem niet mooi?
Nou dat was het helemaal niet ,ze vond hem prachtig en was er heel blij mee ,maar mijn Moeder vond het sonde om hem te gebruiken.
Nou zei ik : een quilt is heel goed te wassen en als hij versleten is maak ik gewoon een nieuwe.
En toen is de quilt gelukkig in gebruik genomen en tot haar overlijden in 2010 heel intensief gebruikt .Als ik onverwacht kwam keek ik eerst door de raam en zag dan dat ze  tot aan haar kin onder de quilt lag en zei dan dat het zo'n lekker warme deken was.
Een heel dierbare quilt dus ,een quilt met een verhaal.

 
 Op de naaimachine gemaakt en met de hand gequilt.

 
 De border quilte ik door op het motief van de stof

 
 hier zie je de voor en achterkant.

 
En dit stukje zeep ligt er altijd tussen, ja mijn Moeder was zuinig dus het stukje zeep is nooit gebruikt maar ruikt nog heerlijk.

Groetjes Lia

4 opmerkingen:

Monica zei

Wat is het toch mooi als je bij een quilt met een 'verhaal' hebt. Kan mij voorstellen dat dit een dierbare herinnering aan je moeder blijft.

Lida zei

Mijn moeder heeft de quilt die maakte zelf bijna nooit gepakt, maar als het koud was pakte haar gezinshulp hem altijd om hem als extra deken op haar bed te leggen en nu is hij weer terug, zulke quilts zijn dubbel dierbaar! Geniet er maar van! Groetjes
Lida

mieke zei

Mooi verhaal.

Toevallig ben ik met dit patroon een deken voor n kleinzoon aan het maken.
grtjs Mieke

Anoniem zei

Toen mijn moeder stierf quiltte ik nog niet, dus ik heb haar nooit een quilt kunnen geven. Ik weet zeker dat ze het heel leuk zou vinden dat quilten van ons en ik zou haar graag een Show en Tell willen geven. Zelf breide ze truien en naaide ze al onze kleren, het zit dus in de aard. Groetjes Dorien