maandag 17 november 2014

Wat een klus en oude liefde roest niet.

 
 Nou daar is ie weer De Sweet William ,blok van de maand geweest bij Dorry en een ontwerp van Susan Smith [jaja ook van de Stonefield en Prince en van nog veel meer quilts ]
Het lijkt wel of hij nooit afkomt, maar ik ga maar stug door met quilten en ben nu zover dat alle gele vierkanten zijn gequilt.

 
 De bloemblokken zijn  in het lichte gedeelte gequilt en om de blaadjes en bloemen.

 
 Ben al aan de randen begonnen en ja nog 16 halve blokken en 16 bloemblokken.
Gelukkig bijna af ,het streven is om de quilt toch wel dit jaar af te hebben,gaat lukken.

 
 Ja en dan zie je zoveel moois voorbijkomen en dan lokt een oude liefde BREIEN.Nooit echt weggeweest maar toen ik deze mooie omslagdoek in een boek zag was ik toch meteen om.
Wat heb ik vroeger ,begin jaren tachtig toen de kinderen kwamen veel gebreid.Pinkpanter-truien, Bert en Ernie  en Dikkie Dik truien en ga zo maar door.HEEEL leuk dat het weer zo terug aan het komen is.

 
Dit is een foto uit het boek Oland breien  van Marja de Haan - van Huisstede en ik hoop dat mijn omslagdoek net zo mooi wordt als die uit het boek.

Groetjes Lia

12 opmerkingen:

Monica zei

Wat wordt jouw sweet William mooi! en leuk hoor mnet die mooie patronen inbreien, veel succes

conny's quilts en creaties zei

Wat een schitterend quiltwerk. Lekker volhouden hoor, het is prachtig. Leuk joh om weer te gaan breien. Veel plezier met je omslagdoek.

Guusje, zei

Wat laat je mooi quiltwerk zien. Hij wordt prachtig en wat een mooie sjaal ben je aan het maken.

Phebe and Jane zei

Je quilt is zo mooi, dat hij al het werk waard is!
Groetjes,
Marian

quiltingmieke zei

Piep schitterend quilten meid knufje

Unknown zei

Wat wordt je sweet william mooi! Prachtig doorgequilt. En de omslagdoek is inderdaad erg mooi, succes!

Judith zei

Beide zijn prachtig!

Bernadette van gils zei

die klus ligt er voor mij ook nog maar moet nog even wachten, die van jou wordt prachtig in ieder geval. groetjes met de laatste blokken en rand
groetjes
Bernadette

Alie zei

Wat een prachtig quiltwerk. Dat breiwerk is helemaal geweldig om te doen. Succes1

Ieke78 zei

Wat mooi gequilt zo met die bloemen!

Anoniem zei

Kan ik zo'n mooie sjaal bij je bestellen Lia? Tot volgende week, groetjes Dorien

quiltsathome zei

Wat maak je toch een mooie dingen !
Een Dear Jane, de Wweet William en nu ook de Stonefield !
en ja, ik heb die laatste quilt van Susan bij Judith gezien. Mooi !
Sterkte met het maken. het lijkt me een hele klus, maar hij wordt vast erg mooi.