zaterdag 26 januari 2013

De verleiding is groot.


 Sinds woensdag wordt er weer gequilt.De mandjesquilt is aan de beurt.Wat een lap is dat.
Aan de haxagonnetjes wordt ook nog steeds gewerkt voor de broodnodige variatie.


 Iedere dag wil ik 5 draadjes quilten,zoals ik al vaker hier heb verteld,als je stopt met quilten 5 naaldjes vullen met quiltgaren en je kunt de volgende dag zo aan de slag.Ja je moet niet te streng voor jezelf zijn als je een keer geen zin hebt kunnen het er ook 3 of een dagje geen draadjes,maar ik voel me goed bij deze methode.Ik heb het geleerd bij Marianne Weenen een quilters die jammer genoeg al jaren geleden is overleden maar aan de wieg stond van ons quiltersgilde.Ze was er trots op dat ze als eerste de contrbutie had betaald en daarom als lidnummer  nr 1 had..Mooie verhalen had ze en daar denk ik nog vaak aan.


 Vorig jaar had ik al mee willen doen bij Kathleen Tracy om iedere maand een poppenquiltje te maken,maar omdat ik al zoveel onder handen had maar niet gedaan.Nu heb ik me opgegeven en ga de uitdaging aan.
Lekker doorgaan met al mijn projecten en als toetje iedere maand een poppenquiltje.


 De eerste maand ben je vrij in je keuze uit haar boeken maar er staan zulke leuke quiltjes in,ik kan niet kiezen.Het bovenstaande vind ik al zo lang leuk.


 En deze is ook zo leuk,doet me denken aan het voorjaar waar ik erg aan toe ben,ik ben de sneeuw en kou al heel lang beu.


 Of deze lekker doorgaan met hexagonnetjes.


Of The pink patches doll quilt?
Zo staan er nog een paar in maar eerst maar eens mijn 5 draadjes quilten dan kan ik onder het quilten lekker nadenken over een nieuw poppenquiltje.

Groetjes Lia

10 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

De 5 draadjes per dag heb ik van Merian gekregen. Jou wel bekent van jullie BEE. Het is een top idee en zo gauw ik weer aan tafel kan quilten ga ik weer beginnen. De draadjes liggen al klaar. Kathy heeft zulke leuke quilts. Ik houd het nog even bij Frederieke afmaken en je header herinnert me weer aan de applecore.....
Fijn weekend.

Monica zei

Een goed idee vijf draadjes in je naald klaarleggen. En tja, wat leuk als je weer een keuze gaat maken wat er nu volgt, dan zou je wel alles tegelijk onder handen willen nemen hè? ik ben benieuwd wat het gaat worden

Bernadette van gils zei

dat wordt nog moeilijk kiezen want ik vind al die patronen die je laat zien wel leuk maar de bloemen springen er voor mij toch uit, zeker als je verlangt naar het voorjaar
groetjes
Bernadette

Marguerite zei

Wat wordt dat moeilijk kiezen voor jou. Ik vind de bloemen het leukst. Niet dat de andere niet leuk zijn die zijn ook helemaal te gek.
Groetjes Marguerite

ineke zei

Ja die 5 draadjes werkt bij mij ook. Ik ben nu alleen met tops bezig, maar als ik weer ga quilten ga ik dat zeker weer doen. Leuk zijn die poppenquiltjes, ik heb ook een paar boeken van haar. Kan me helemaal voorstellen waarom je er voor gaat. Veel plezier en fijne dag ineke

sylvia zei

patchwork-land zit vol verleidingen, aangewakkerd door alle mooie dingen die op blogs te lezen zijn!!
Soms klik ik maar snel weer weg, om van de verleiding af te zijn!!
Huidige verleiding: MANDJES!!
Ik doe net of ik ze niet zie............;)

Hennie zei

Je mandjesquilt wordt erg mooi, 5 draadjes per dag, goed idee, zou voor mij ook wel goed zijn.
Prachtige poppenquiltjes staan er in je boek.

Fijne zondag Hennie.

Merian zei

Jou idee van 5 draadjes heb ik doorgegeven aan andere quilters. Ze vinden het een gaaf idee.
Ja, waar moet je nu weer aan beginnen, keus genoeg. Ben benieuw welke je gaat kiezen,
groetjes Merian

Jane in Cumbria zei

Dat idee van 5 draadjes moet ik maar eens proberen op mijn siggie quilt, die ligt er al zo lang! Die doll quilts zijn zo leuk, lijkt me ook heel moeilijk om te kiezen.

Guusje, zei

Wat een goed idee elke dag 5 draadjes quilten. Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen want mijn civil war diaryquilt ligt al ruim eenjaar klaar om te quilten. Leuk ook dat je meedoet met de miniquiltjes maken van Kathleen Tracy. Ben benieuwd welke je gaat kiezen.