zondag 26 december 2010

Verzamelen

Al zoekend op verschillende blogs kwam ik deze blog tegen www.collectionaday2010.blogspot.com

Een Amerikaanse vrouw fotografeert iedere dag van 2010 een verzameling.Heel leuk om eens te bekijken.Ik zocht een paar toepasselijke verzamelingen op handwerkgebied.
Volgens mij schuilt er in bijna iedereen wel een verzamelaar.Zeker in mensen die handwerken,verzamelen wij quilters niet altijd lapjes, quiltgarens ,mallen ,speldenkussentjes,lintjes,maak zelf de lijst maar af.
Dan verzamelen we weer mandjes en dozen om alles op te bergen.
Zelf ben ik ook zo'n verzamelaar,kleine naaimachientjes,antieke zakdoekjes,hyacint-vaasjes,kantjes,dertiger-jaren quilts,Feed-sacks stofjes,gewone stofjes.
Op e-bay deed ik vorige week een bod op een dertiger-jaren quilt een Sue Bonnet,jullie weten wel dat meisje met mutsje je ziet nooit het gezichtje.En laat ik het nu hebben gewonnen,ja dat word altijd gezegt maar je betaald gewoon zelf wat je ervoor over hebt en als niemand hoger biedt dan jij komt er in beeld:U hebt gewonnen.Heel apart.
De gewonnen quilt komt zo snel mogelijk naar Nederland dus jullie begrijpen wel dat ik dat heel spannend vind.
Groetjes Lia

Geen opmerkingen: